Selasa, 9 April 2013

Face the Fact~

Face the fact dalam kamus aku ialah kena menerima apa saja kenyataan yang datang, kalo pon bukan dengan hati terbuka, tapi sekurang-kurangnya tidak ke tahap menafikan hakikat yang dah terpateri.

Cemanapon, selaku sorang manusia yang memangnya bersikap pelupa & kadang kala akal pikiran tak terkendali dengan sewajarnya maka sesekali prinsip tuh terlanggar jugak.

Justeru, setelah beberapa ketika kepeningan dengan macam-macam ilusi ketakutan dan kerisauan rekaan minda atas & bawah sedar, akhirnya sampai jugak di laluan yang sepatutnya. Alhamdulillah~

Lalu, tatkala ketakutan tuh didepani, dan apabila kerisauan yang fana tuh diketepikan, lantas jawapan pon terpapar.

Alhamdulillah sekali lagi, hakikat bahawasanya kenyataan adalah lebih manis dari mimpi, terbukti. Heh.

Bagaimanapon, moral of the story is, hobi baru berjalan-jalan bersama buku merah nampaknya harus dihentikan serta merta demi mengelak masalah yang sama berulang.
[ooo mummy can I continue I really love it~]

Kedua, rezeki yang ada mesti dinikmati seadanya - saving adalah penting, tapi saving sampai risau sepanjang masa adalah bukan caranya.

Ketiga, errr. Bai.



P/S: As always, bila serunuk, akan ada yang tak serunuk berlaku. Dan yang tak serunuk tuh adalah sesuatu yang bebetul tak serunuk. Shiro. Tapi tuh la, tak segalanya di bumi kekal. Sobsobsob~


Tiada ulasan: