Isnin, 6 Mac 2017

Buku Baru

Tahun 2017.
Dah pun masuk bulan ketiga.

Satu apa entry belum ku post kat laman ni.

Dah lama sebenarnya hati rasa tawar dengan dunia penulisan. Walau tetap tak dapat nafikan menulis tu satu terapi.

Sekurang-kurangnya untuk aku.

Lepas hilangnya ilham entah berapa belas tahun lepas, jemari pun dah kaku untuk menulis, menaip, dan segan merenung aksara.

Minda macamkan terbejat.

Mungkin kerana semakin jarang membaca.

Cuma, akhir-akhir ni semacam ingin teruskan semula sisi yang satu ni.

Menulis.

Jalinan perkataan membentuk ayat.
Susunan yang mungkin tak indah mana, tapi punya nilai.

Dan, kerana aku memang jenis yang malas berpikir terlalu lama barangkali, tatkala terbaca tentang yakinlah dengan penulisan sendiri. Tulislah secara konsisten tentang apa saja. Bentukkan identiti penulisan.

Ya. Aku terus menulis.

Walau hanya di laman sosial.

Keyakinan?

Dah lama hilang. Dan aku pun tak cuba sungguh-sungguh mencari.

Aku biar ia hanyut ditelan masa.

Hingga minggu berganti bulan.
Bulan berganti tahun.

Usia kita manusia ni bukanlah lama.

Entah kenapa terlalu melayan rajuk ilham yang telah pergi hingga abaikan ilham yang bakal datang.

Begitu lah.

Tapi aku tak mahu terus ke belakang.

Biar langkah kali ini bertatih.

Biar menapak langkah demi langkah.

Kali ini, aku akan cuba berdiri.
Sekali lagi.

Aku kan, penambahan.
Yang comel.😂😂😂

Tiada ulasan: