Isnin, 5 September 2011

Special Entry : SS.AA - Congrate~

Ini kisah sorang teman yang selalu singgah di laman neh sama ada selaku silent reader mahupun sebagai watak utama entri-entri sendiri. Kisah usai tamat pengajian. Kisah si pingitan yang ketemu lorong teruskan perjalanan hidup yang tak hanya berakhir tatkala skrol ijazah digenggam.

SS. Beliau masih single hingga hujung tahun lepas.

Awal tahun ni apabila beliau mula mengajar selaku cikgu ganti beliau mula menerima risikan dari pelbagai arah. Persis drama Melayu bunyinya tapi bagi yang mengenali beliau memang sukar mengelak dari tertarik dengan personaliti yang sedia sebati.

Selaku sorang yang sentiasa jelas dengan kehendak, agak pelik bila beliau teragak untuk memberi jawapan paling tepat untuk soalan apakah belaiu masih available.

Dan setelah beberapa ketika beliau memberi jawapan jitu - single, but not available.

Hint kepada jawapan tersebut adalah AA.

Maka seluruh list kekawan beliau di mukabuku diselongkar, namun seyes susah untuk dikenal pasti kerana hint tersebut terlalu umum.

Hingga la, kira-kira dua bulan lepas, rezeki mempertemukan kitorang di kota ibu kota neh. Dan beliau bukan la berkeseorangan. Kali nih bersama AA-nya.

AA dan beliau?? Sekali pandang umpama samseng Kampung Dusun dan si pingitan penuh sopan. Kontra.

Tapi bila seharian bersama dorang, dari KL Sentral - KLIA - Putrajaya - KLIA - KL Sentral - Universiti, kontra tuh makin lama makin sirna. Heh, dah macam jigsaw puzzle, sana rongak sini coverkan, sini berlubang sana tampalkan.

Cuma, kata orang, andai kita sorang mulut bak bertih jagung, maka pasangan pasti sorang yang bak simpan emas dalam mulut. Petua yang satu nih tak berkesan untuk SS - AA neh.

Plot seterusnya apabila bahasa yang mula bertukar, dari aku-hang kepada awak-saya-penat-anak-tekak-aku-gelak, kepada satu hari raya yang menyaksikan keduanya menyarung persalinan serba kuning meraikan hubungan separa rasminya terikat.

Sorang di ceruk selatan negara, sorang lagi tah-hutan-mana-tengah-semenanjung, ironinya adalah sekampung. Justeru titik pertemuan adalah di kota ibu kota.

Selaku pemerhati dari jauh, aku ucapkan taniah pada dorang, semoga jodoh korang berpanjangan dan sentiasa dalam rahmat Tuhan.

Kata orang zaman bertunang banyak dugaannya, sila bertabah ye masing-masing.

Oh ya, walopon korang dah booking aku selaku mama angkat katanya pada bakal ana-anak korang andai ada rezeki nanti, sila maklum bahawasanya panggilan yang dibenarkan hanya kakak. No macik-macik.



P/S : Taniah jugak kat kembar SPASian sayer yang jugak mengikat tali pertunangan raya neh, mengejutkan sungguh anda neh ye. ^^

P/S/S : Planning asal nak taruk gambar macam-macam tak terlaksana dek asik poblem bila upload gambar. Senget sana sini, blur suka hati. Isk~

5 ulasan:

Hime berkata...

oii, demand.dh tua layak dipanggil ahjumma XD
tahniah cik SS..semoga cepat kawen

nmEsfie berkata...

ahhh...tade2. kakak jgk.

ismi_fizs berkata...

betoi2..ak nk srh panggil nenek trs nnt..hehe ayat xblh blah..bahasa pa u pkai ni..hehe thanks 4 everythng..for u too..Hime..=)

nmEsfie berkata...

pakai bahasa melayu la setazah... keke

Hime berkata...

ni bahasa melayu moden la...kan kan? XD