Jumaat, 16 September 2011

Tart Nenas

Beberapa tahun nih beskut neh dah masuk list mesti-rasa bila raya.

Tart nenas yang ter-best adalah yang dibuat sendiri intinya, kulit plak lembut dan wangi. Selalunya kalo yang inti nenasnya tuh dibuat sendiri kaler dia ala-ala pucat compare dengan inti yang dah siap beli.

Ni cam yang buat sendiri intinya..


Alkisah tersukakan beskut neh bila makcik aku belajar buat beskut neh. Wahhh... tobat sedap. Tak ter-explain dengan kekata.

Selalunya setiap tahun sempat makan sampai puas, tapi tahun nih kebetulan makcik aku buat sikit je, dan aku pon balik sekejap je, lalu tak dempat puas makan. Maka meroyan la kat KL carik-carik beskut neh di mana-mana.

Tadi ada pasar jumaat, walopon cuma beberapa gerai ada dek hari nih cuti umum, tapi ada satu gerai jual tart nenas. RM15 untuk 50 bijik. Tanpa berlengah aku pon rembat la..



Dan cam diagak la, rasanya kurang fresh banding beskut buatan makcik aku. Tapi tape la, janji hilang kempunan. ^^


** Gambar ehsan Google

P/S : Hari tuh hosmet awak balik tart blueberry, sedap jugak. Comel je kaler pepel.

Tiada ulasan: