Ahad, 25 September 2011

KLIA : Stalking-Tah-Keberapa-Kali ;P

24 September 2011 merangkap semalam Korean Wave Music dihadiri Korean grup yang gegempak didakan kat Stadium Merdeka, antaranya U-Kiss, 4 Minute, Teen Top, F.T.Island, Big Bang (Seungri, G-Dragon & TOP) serta Park Jung Min (SS501).

Aku tade la pegi atas beberapa sebab, yang pegi adalah hosmet aku. Justeru aktiviti biasa kitorang adalah stalking secara berjemaah. ^^

Konsert start kol 1900 kalo tak silap dan bak kata hosmet aku habis pada 2040 lebih kurang dan memang berbaloi-baloi katanya sebab setiap group perform lima lagu, lebih kurang setengah jam sorang. Dan kerana Stadium Merdeka tade la besar mana maka dapat menonton dengan jelas.

Stalking kat epot bukan la first time, tapi sebelum neh hanya stalk group yang aku sangat bias maka aku tade nak tengok-tengok orang, hanya meredah sesama fans yang lain.

Meredah yang bermaksud, meredah sungguh. Apa saja kat depan mana, tiang-tiang besi ke, banner ke, even tiang statik pintu gerbang nak ke escalator untuk depart pon atau manusia-manusia lain di epot takkan dipeduli, akan diredah atau dilanggar tanpa belas.

Kali neh, aku amik post normal, di mana aku follow dari jarak selamat yang memungkinkan aku melihat group-group tu sume, tanpa terlalu dekat dan takkan bersesak dengan fans lain.

Kelakar jugak, macam-macam tiang kat situ, banner segala dirempuh, dan paling kelakar ada sorang fans yang terlanggar tiang pintu gerbang yang memang gah berdiri kat situ tatkala bias-nya melambai balik kat dia.

Dan ada la orang lain yang terpinga-pinga tatau pape berdiri-diri pun kena langgar dek fans yang ralit mengejar sambil mata hanya fixed pada bias dorang.

Heh, kelakar bila tengok, tapi bila aku jugak di posisi fans yang fixed pada group tuh sume, aku pon sama jugak, kesian kat diri sendiri yang selalu langgar apa saja - yang membawa maksud, a.p.a.s.a.j.a. di depan mata. Yang lagi tak best, aku adalah antara silent fans yang takkan boleh attract perhatian dorang sume, dan selalu tak dapat position yang cantik untuk fancam.

Tapi still, tetap ikut jugak stalking bila hosmet sume dah ajak. ^^

Kenapa sanggup stalk?

Nak tengok dorang, dorang yang sangat best dalam fan-service. ^^


P/S : Setiap kali stalk, mesti akan ada tah sesape menegur menanya sape kah, dan akan terikut nak tengok jugak. Dan tak pasal-pasal la meng-explain kat situh. ^^

Tiada ulasan: