Jumaat, 30 September 2011

"Young people shudnt take this too often"

Stesen Pasar Seni, ada dua seat kosong. Salah satunya aku duduk dan dalam masa yang sama sorang Chinese uncle turut duduk.

Matanya singgah pada gelas Coke McD kat tangan aku.

" Young people shouldnt drink this too often." katanya sambil menyimpul senyum.

Manakala aku dah tersenyum malu sorang. " Kekadang je uncle." keluar ayat backup.

Walhal dalam peti ais stok Coke jarang putus.

"once in a while boleh la," katanya lagik.

Sekali lagi aku cuma tersenyum.

Terinin jugak nak insaf bila dengar ayat gtu, tapi too early nk insaf sekarang. Blom puas lagik. Keke.. Lagipon air gas je.. Bukan smoking bagai yang membunuh orang dalam senyap.

No more bikarbonat drink menjelang 30, bley?

Tidak.. Tidak.

Uncle, tq atas ingtan tuh tapi saya akan break sekejap bila batuk-ba
tuk. Tapi lepas tu saya sambung jugak tau. Keke


P/S: Enjoy it to the limit. ;-)

Tiada ulasan: