Ahad, 16 Oktober 2011

Convocation @ UUM

Oktober adalah musim konvokesyen. Rata-rata IPT mengadakan konvo pada bulan neh, yang selalunya diadakan pada bulan Ogos. Cuma, tahun nih Ogos adalah merupakan Ramadhan maka majlis gilang gemilang yang dinanti-nantikan para graduan neh dianjak ke tarikh selepas puasa.

Arjuna yang akhirnya menamatkan pengajian selepas bertahun-tahun berhempas pulas turut diraikan dalam majlis konvo di UUM sesi 2 5 Oktober lepas.

Kali kedua aku jejakkan kaki ke sana, kali pertama waktu menghantar si Arjuna yang masih bujang waktu tuh kira-kira 6 tahun lepas. Lama btol makhluk Allah tuh blajar, semacam tak percaya beliau berpeluang jugak menyarung jubah konvo tuh.

Di UUM, berbeza dengan UM yang hanya benarkan dua waris masuk, UUM membenarkan sampai 4 waris. Tapi seyes aku tak gembira. Majlis super lama. Dahla student sangat ramai, NC selaku penyampai plak tak sensitif malah tolong menambah rasa sakit hati bila meluangkan masa bersembang-tanya-khabar dengan sesetangah student - terutamanya perempuan.

Kalau setakat ucap tahniah tade la lama sangat, tapi ada yang sampai cecah tiga pat minit.

Seyes teringin nak bangun bagi isyarat STOP.

Cuma, sebaik majlis selesai, nak turun ke parking yang memang agak jauh, rupanya pihak sekuriti ada menyediakan pengangkutan - van. Maka makcik pakcik yang anak-anaknya tak sempat parking bebetul sebelah dewan tak payah bersusah-susah menapak jalan berbukit ke parking.
Oh ya, bukan makcik pakcik saja, anak-anak muda macam aku pon termasuk sekali. ^^ Timekasih pacik sekuriti.

Gambar~


P/S: Struggle swap off dari weekend ke weekdays dek mereka yang 'jual ikan'.

Tiada ulasan: