Khamis, 20 Oktober 2011

Oo-oh... Sorry!

Sangat tak sengaja okey.

Kerana hari nih keje sampai 8.00pm maka maghrib tadi turun la pi surau kat B1. Dalam lif yang sama ada dua orang akak-akak HR rasanya nak balik, maka di level 1 lif pon berenti.

Keluarla akak-akak tuh sambil gelak-gelak. Alkisahnya posisi aku yang bebetul berada di sudut belah kiri, memang pandangan akan terblok kalo ada orang kat lua nak masuk. Lalu, dengan kompidennya aku menekan butang tutup. Lagikpun mana de orang turun naik lif lagik dah masa tuh kat lebel tersebut.

Malangnya. tepat masa yang sama, sorang makhluk Allah menapak masuk. Dan terkepit antara pintu lif. Dedua tangan beliau menahan pintu lif dengan muka terkujat campur cuak.

"Oo-oh... Sorry!" kata aku spontan. Tak sengaja!

Tapi mangsa terkepit tuh bukan je tak cakap pape malah dengan muka bengang menghadiahkan jeling ala-ala laser kat aku.

Hoh, brader, saya mintak maap. Tak sengaja langsung tau.

Tiada ulasan: