Jumaat, 16 September 2011

Cerita Opis : Caller

Petang semalam hujan, lebat tuh tidak, tapi langsung tak berenti sampai ke malam. Justeru bertemankan Cik Tenuk yang bertayar dua tu sah-sah la lencun. Malangnya plak, baju lak kaler ala-ala lembut gituh, cuma nasib baiknya kain jenis tebal sket, buatnya pakai cotton maka masakla.

Kebetulan plak, meter minyak dah menyala-nyala merah. Terpaksa la berenti di stesen minyak memana, dengan separuh lencun. Aisehh..

Sampai rumah plak atas sebab-sebab tertentu maka lambat mandi plak, akibatnya hari nih pepagi lagi dah ada aura-aura demam. Justeru, call pertama disambut dengan suara ala-ala sengau.

Baru je nak mintak nomo IC dah si caller tanya soklan non-related-yang-sah-sah-sepatutnya-tak-leh-jawab.

"Miss, you have flu ah? Your voice__"

"Ah, y-yes. Im sorry miss."
Mute sekejap, batuk-batuk.

"Ahhh... because the weather ahhh... yesterday raining-raining.."

"Y-Yes, miss,"

"You ah.. taking care of yourself__"

Hah, 1st time ada yang concern camnih, tapi soklan tuh sebenarnya buat aku terpikir apakah sengau melampau suara aku sampai boleh cam?

Hari nih, hari dapat soklan-non-related-serbasalah-nak-jawab agaknya.

Last call plak, sebab ada sikit pengiraan, sambil aku tekan-tekan kalkulator klasik tuh caller pon bersuara - bosan agaknya senyap lima nam saat.

"Cik nih orang KL ke?"

Kerana closed question maka senang la nak jawab.

"Tak encik."

"Hsbis tuh cik orang mana?"

Aku dah tersenyum, payah btol, tak jawab karang katanya sombong. Jawab kang, dah consider melanggar tatasusila ke-professional-an akunyer position yang kununnya sungguh professional neh.

"Kejap ye encik, saya kira jap."

"ooh, ok-ok."

Bila dah nak setel, aku tanya soklan penghabisan, ada pape lagik?

"Ahh... Cik, Cik neh orang mana?"

Aigoo...



P/S : Selamat Hari Mesia & Hari Merdeka~
Aku sambut cam biasa - di tempat keje. ^^

Tiada ulasan: