Selasa, 13 September 2011

Tarikh

Kesinambungan kepada entry special neh, rupanya ada kesah menarik di sebalik senyum berseri cik SS di hari pertunangan beliau.

Kerana cik SS adalah sorang yang punya koleksi kekawan keliling pinggang, dan beliau juga adalah sorang yang akan sedaya cuba memenuhi undangan kekawannya, maka tatkala hari bahagia beliau ramai la kekawan yang dah dijemput. Besar la harapannya agar kekawan beliau dapat hadir terutama member kamceng beliau.

Namun, kerana takdir hanya berlaku dengan izin-Nya, walau macamana berusaha sekalipun, apabila ia dah ditakdirkan takkan berlaku, maka itu la keputusan yang takkan mungkin tergugah.

Justeru, salah sorang member cik SS, meski dah dimaklumkan majlis adalah pada raya ke4, macamanapon dah tersalah menyangka majlis adalah pada hari Ahad walhal raya ke4 adalah Jumaat. Jika Ahad maka tak mampu la beliau ke sana kerana sudah perlu bertolak balik ke Perak kerana Isnin sekolah dah pon bukak.

Sorang lagi kawan cik SS plak, set dengan betul bahawasanya majlis adalah pada raya ke4, namun pada raya ke3, beliau terkeliru dengan pertanyaan salah sorang member sehingga menyangka majlis cik SS adalah pada hari tersebut. Maka, pada raya ke4, beliau pun bersenang lenang beraya hingga terlupa nak sahkan sendirik dengan puan punya badan bilakah majlis sebenar.

Justeru agak kuciwa la cik SS sampai dengar kata bersendu syahdu jugak. Tsk~

Jangan risau ye cik SS, kawen kang gtau awal-awal, beta cop off siap-siap naa.


P/S : Sabtu neh salah sorang member satu Asasi lak kawen, Selamat Berbahagia la gamaknya dan mintak maap la, beta keje pada hari tersebut, tak dapek hadirkan diri ye.

2 ulasan:

ismi_fizs berkata...

uuunnnaaa...malu dh i..

nmEsfie berkata...

wuhuu... lalalala