Jumaat, 2 September 2011

Kompleks Sukan Bukit Jalil

Dari Bukit Damansara ke Kampung Baru = Bangsar - KL Sentral - Masjid Jamek - Jalan Imbi - Jalan Tun Razak - Highway ke Kompleks Sukan Bukit Jalil - Kuala Lumpur - Jalan Tun Razak - Jalan Tun Perak - Kampung Baru.

 Ya... perjalanan yang tah berapa puluh km selama hampir dua jam. Gitu la natijahnya bila tiga pat tahun di bumi KL hanya reti naik public transport dan tetibe menggatal nak menunggang Cik Tenuk ke sana sini. Berbekalkan GPS yang tak reti-reti cari Kampung Baru atau Hospital Kuala Lumpur, maka main redah sesuka kaki menekan gear dan sesuka tangan memulas minyak maka tah ke mana-mana aku sampai.

Moral of story, rajin-rajin la belajar geografi. Takde la perabih dekat dua jam semata-mata menda yang leh sampai dalam doploh minit.

Alkisahnya, sekadar nak meneman adik aku yang baru saja nak balik beraya Rabu neh mencarik tiket, kononnya nak ajar beliau naik monorail la, STAR la, dan kerana baru habis keje maka mengada la nak ke rumah sewa adik aku yang letaknya depan pagar HKL dengan Cik Tenuk, mana la tau tah ke mana-mana aku sampai.

Tobat teringin nak menangis bila dan tersasar ke Kompleks Sukan Bukit Jalil, sudah la highway, tang mana saja nak u-turn. Terpaksa la meredah saja ke depan sambil menangis banjir-banjir dalam hati.

Setelah selamat tiba di perkarangan rumah sewa adik aku, kitorang pun berjemaah berjalan kaki ke stesen STAR Titiwangsa yang subhanallah jugak la nak sampai. Selamat beli tiket kitorang isi karung yang kelaparan, kendian jalan-jalan sampai ala-ala buhsan kat The Mall.

Dan selaku santapan mata serta lidah, singgah di Secret Recipe hadap Rasberi Chesse dan Black Forest.

Balik, dan bertemankan si Tenuk maka aku menempuh perjalanan balik. Alhamdulillah main redah akhirnya selamat sampai. Hoh, banyak pelajaran btol ari nih.

P/S : Erk... sebetulnya cane nak ke Kampung Baru?

Tiada ulasan: