Ahad, 28 Ogos 2011

Raya di Perantauan

Tajuk yang membawa maksud - takbir raya yang bakal kedengaran dalam perjalanan menuju ke kampung. Selagi blom cecah tangga rumah, consider di perantauan la tuh... Begitu la logik tajuk entry saya pada Ramadhan 28 neh.

Haip, siap ada explanation bagai pasal tajuk.

Hari ini yang merupakan ari off mungkin akan digunakan untuk berjalan-jalan sikit di Masjid Jamek atau di mana-mana yang boleh dicapai dengan public transport, itu pun bergantung pada tahap kerajinan la. Andai tak rajin maka akan duduk bersila di rumah tenung dinding saja.

Sebetulnya teringin nak makan beskut batang buruk. Wahh wahh. Tapi sepanjang puasa neh memang tak berkesempatan pun nak jenjalan kat mana-mana. Wahh wahh. Apa nak dikata, sepanjang puasa asyik dapat shift habis kul 1900, makanya sampai rumah saja dah azan maghrib. Asyik bukak puasa ngan angin je.

Justeru, teringin la nak bersesak-sesak sementara masih ada kesempatan neh, teringin jugak nak bawak balik kueh raya memandangkan tade bawak balik pape langsung kecuali diri dan perut.

Tapi seperti yang dimaklumkan, terpaksa merujuk kepada skala kerajinan. Sudah la ari nih bukak pose sesorang, hosmet terakhir dah pun selamat bergerak balik kampung sejam lepas. Aigoo~

Macam tak caye je puasa terakhir akan disambut di kota ibu kota neh. Terpaksa buat-buat tak sedar sebenarnya, karang tangkap syahdu sesorang haru je. Tapi tape la, sekurang-kurangnya bleh jugak balik raya walopun nanti tempoh ada kat rumah sesilap lagi kejap dari tempoh dalam bas, orang lain ada je kena keje pagi raya. yang tuh lagi syahdu apa.

Well, adik aku pun keje petang raya, aku bleh jugak merasa balik walopon ada kemungkinan hanya akan sampai menjelang zuhur hari raya.

Di kesempatan neh, nak ucapkan selamat hari raya, maap atas salah silap sama ada sedar atau tidak. Berhati-hati di hari raya, makan jangan sampai comot, nanti kena baju raya rugi. ^^

P/S : Uuuu yeah... esok malam akan bertolak, raya~!!

Tiada ulasan: