Sabtu, 6 Ogos 2011

Kita Merancang~

Banyak yang berlaku di luar perancangan, bak kata yang selalu diungkap, kita merancang Allah saja menentukan.

Meskipun cukup ramai yang maklum tentang hal ini, tapi cukup sikit yang sentiasa berwaspada akan berlakunya keadaan tuh secara tetibe.

Selaku manusia normalnya sangat tak gemarkan apa saja perancangan berubah di saat akhir, apatah lagi jika perubahan tersebut membawa kesan yang bukan sedikit pada mereka, sama ada secara lansung atau tidak.

Hari ni, lagi dua jam shift nak habis tetibe password aku revoked. Dan yang boleh reset password tersebut hanya bekerja pada weekdays. Justeru, no other choice, aku kena balik. Yang menyedihkan, dengan bertitlekan Emergency Leave aka EL. Tambah malang, esoknya jugak aku keje, maka jumlah EL terpaksa dipaksa tersebut adalah 2 hari. Tidakkkkkkk...............

Isk. Tuh la yang cuba aku elakkan. Kalo kat tempat lama, yang mana payment hanya berdasarkan hourly basis, EL bermaksud cuti tanpa gaji. Dah la tuh, akan bagi kesan tak cantik kat performance keje aku.

Sekarang, walopon EL tuh tak bagi kesan pape kat gaji sebab pakai monthly basic, tapi yang sangat menggerunkan adalah dua perkara.

Pertama, tolak jumlah Annual Leave, AL.
Gigih je aku tak amik AL sebab nak kumpul cuti balik kampung.

Kedua, sangat bagi kesan pada performance.
Sudah la aku neh masih dalam probation period lagik.

Nak nanes guling-guling rasanya.....

Tapi, bak kata orang jugak, everything happen for a reason.
*Baik... itu pinjaman lirik 2PM, keke.

Makanya, mungkin nih adalah masa untuk aku berehat, sebab sejak demam tiga pat hari lepas anak tekak aku still tak bape ok. Dan athu tak aku gigih menahan diri tal minum ais. Seksa sungguh.... *nanes lagi


P/S : Sila sehat tekak....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sabaq no