Ahad, 28 Mei 2017

SA : Cool Blog

Singgah isi minyak di Petronas sebelum meneruskan perjalanan ke Gua Musang.

Macam biasa aku selalunya akan beli apa-apa kat Kedai Mesra - jajan, air nescafe/kopi sejuk, dan roti.

Dan malam tu aku malas bawa SA yang berat. Selalunya aku suka bawanya keluar, ke kedai, atau ke mana-mana. Seronok pimpin tangannya yang kecik tu.

Tapi malam tu aku nak cepat, lalu aku tinggalkan dia di kereta bersama ayahnya.

Keluar je pintu kereta cepat-cepat aku tutup sebelum SA berjaya menangis dan pujuk aku dengan air matanya tuh.

Aku hanya capai air minuman jenama Petronas dan air milo kotak yang tak sejuk dan segera ke kaunter bayaran.

Terus capai pintu kereta kemudiannya hanya untuk disaji sebuah pemandangan penuh kejutan.

SA sedang duduk memegang gelas Cool Blog berisi coklat ais, menyisipnya dengan penuh nikmat sekali.

"Emm sedap.. sedap..."

Terkesima seketika. Seketika jelah. Suku saat kemudian gelas Cool Blog aku capai semula darinya.

Batuk belum kebah ada hati minum ais.

"Tepi, ibu nok masuk." Kata aku, tubuh keciknya aku tolak tapi dia enggan berganjak.

"Ibu..... ibu duk situ......" Balasnya, aku disuruh duduk di sebelah sana. Motifnya jelas; senang dia nak paw Cool Blog aku.

"Ah takdok. Tepi!"

Air milo kotak aku suakan. Beberapa minit kemudian dia serahkan semula kotak yang kosong.

Dan tak putus asa memujuk untuk Cool Blog.




P/S : Akhir-akhir ni makin bijak pulak SA ni.

Tiada ulasan: