Jumaat, 24 November 2017

Product Review : MMG Massage Gel

Disclaimer: Bukan review berbayar. Hanya review peribadi.

_______
MMG ni aku beli dulu separuh harga aje. Alah, kawan yang jual. Jadi belilah. Lagipun aku memang pengguna bebenda macam ni, macam Panaflax, Yoko-Yoko.

Jadi apa salahnya cuba.

Eh tapi jangan salah faham. Kawan aku jual harga tertera kat kotaknya jugak. Cuma aku bayar separuh harga, sebab lagi separuh kitorang pakai sistem barter.

Kawan aku ambik chiffon bubble 2 meter, dah separuh harga MMG ni, itu yang aku bayar separuh je!

Jadi, antara ketiga-tiga produk aku pakai ni (Panaflax, Yoko-Yoko & MMG), masing-masing ada lebih dan kurang.

1. Aplikasi
Ini MMG memang satu mata.
Yoko-Yoko pon senang pakai, tapi agak sukar nak kawal sebab dia cair. Dan Yoko-Yoko ni kadang menyebabkan ereksi kalau aplikasi beberapa kali di tempat yang sama.
Panaflax pun senang, tapi kau memang kena ada gunting lah. Kalau Panaflax ni ada saiz kekecik macam Salon Pass, boleh saing MMG untuk poin yang ni.

2. Harga
Sepertinya MMG paling mahal, harganya 2x ganda harga Yoko-Yoko. Tapi kalau kira semula, paling mahal adalah Panaflax. Sebab 4 keping je, dan walaupun gunting kekecik tapi kalau buat kira-kira, sama ada lebih mahal, atau paling tak pun, sama mahal dengan MMG.

3. Penyimpanan
Panaflax tolak satu poin. Memang renyah sikit nak simpan semula. Yoko-Yoko & MMG menang satu sorang.

4. Bau
Ini sangat subjektif. MMG memang wangi. Tapi wangi dia agak menusuk. Manakala Yoko-Yoko dengan Panaflax tak payah tanya lah memang terang-terang bau minyak angin.

Tapi dari segi bau ni MMG kalah walaupun dia wangi. Husben akak tak boleh bau dik. Terus migrain beliau. Jadi akak kau ni pakai curi-curi jelah.

Kesimpulannya, tepuk dada tanya selera. Nak kepastian kena cuba dulu lah. Maklumlah review dibaca dengan mata, otak tafsirkan makna.
Nak lebih jelas, kena juga calit sikit kat leher yang tegang tu.




Ikhlas Menulis,
#tukangjahitcubamenulis

Tiada ulasan: