Jumaat, 4 Ogos 2023

Alone

Menulis dan membaca adalah dua hal yang boleh buat aku tenggelam - jauh dari realiti.

Terlibat dalam urusan keduanya, meski sebesar hama cuma, masih tetap membawa nilai besar untuk aku.

Kenyataan yang sedang aku depani hari ini jujurnya amat di luar jangkaan, tidak pernah terfikir aku di sini. 

Namun, kala aku mencicip manisnya angan-angan yang menjadi nyata, rupanya terpaksa aku telan dengan pahitnya menikmatinya sendiri.

Masih ada yang berbahagia bersama, cuma bila sokongan yang paling diharapkan tidak lagi menjadi tulang belakang, ada sedikit rasa sedih yang berputik.

Tidaklah aku terkilan kerana pengalaman sedikit sebanyak mengajar tiada yang kekal. Lalu aku memilih untuk terus ke depan sahaja. 

Setiap hari masa yang tinggal semakin sedikit, biarlah yang sedikit ini aku syukuri seadanya ia.

Tiada ulasan: