Sabtu, 19 November 2011

HomeMade CekMek~Wuuuu


Home Made~ But ofkos not by me. Lalalala~


Nggggg~!!! Lama giler tak makan mendalah neh! (Tolak yang beli singgit tiga bijik tetiap pagi depan opis.)

Home-made yang superb~!

Kulit yang rangup. Hangus-hangus sket takpe. Janji gula kat dalam cair dengan jayanya.

Gambar cilok dari fb adik aku yang dengan rakusnya lepas je masak terus upload kat fb sambil tag nama aku dengan caption "Muahahaha... jelez tak??"

Chait!

Mentang la dah cuti skolah, musim hujan & mak aku dah mula tanam memacam ubi balik, maka beliau dengan berlagaknya buat kueh memacam kat rumah pastuh nak eksen. Huh.

Kueh tuh kalo kat Kelantan dipanggil cekmek, tatau kenapa. Dan bahasa standardnya mintak maap aku terlupa.

Ubi apa tah nama standardnya dilenyek-lenyek kendian campur tepung sket, uli-uli jadik adunan. Kendian canai adunan sket, taruk gula, buat bentuk camtuh & goreng~

Ulala... syedapnyaaaa...

Ooh.. tapi tang nak buat adunan aku failed, tang bentuk & taruk gula aku reti. Tang menggoreng tuh part orang lain. Tang makan part aku. ^^


P/S: Nak balik kampung!

Tiada ulasan: