Selasa, 17 Julai 2012

Break Off

Break off isnt easy.

Hubungan yang terpaksa ditamatkan atas apa saja sebab adalah tidak mudah. Menukar style hidup yang perlu lari dari kebiasaan dan hidup semula keseorangan adalah tidak sesenang berfikir atau sekadar mencipta bayangan dalam pikiran.

Tak heran la banyak lagu-lagu (terutamanya) menggambarkan betapa susahnya untuk move on & let go sesuatu hubungan sekaligus mengabaikan sume kenangan yang dah jadi sejarah.

Umpamanya hidup tiada lagi erti, langkah jadi sopak & sumbang, selera terjejas, fikiran kerap melayang & segala kerja jadi tonggang langgang.

Atas kesukaran ini mungkin, ramai yang berkeputusan memujuk rayu pasangan untuk teruskan semula hubungan yang terputus di tengah jalan.

Bagi yang memandang dari luar tingkap, mungkin boleh utarakan seribu satu sebab & kata semangat untuk move on dari hubungan yang tiada kesudahan tu, tapi bagi yang mengalaminya sendiri, ia tak semudah ABC.

[Ia annoying bagi yang melihat, tapi penyeksaan bagi yang merasa.]

Tapi, apa je yang mudah. Makan nasik pon perlu kunyah hancur-hancur baru telan, kalo tak, sila la bersedia alami ketidakhadaman yang sungguh tak menyelesakan.

Mau terus tenggelam dalam sejarah yang takkan mungkin berulang dengan terus mimpikan angan yang hampir mustahil jadi nyata, atau bangun & menapak ke depan untuk sesuatu yang meski blom pasti namun harapannya adalah hakikat nan jelas.



P/S: In progress.

Tiada ulasan: