Rabu, 26 Jun 2013

Smile: Handsome VS Sweet

Smiling is always sweet. 

Tapi bila sorang yang hensem tersenyum, atau, sekadar senyum, ia adalah membunuh. 
Baikla, pembetulan. Ia adalah fraud sebab menyebabkan orang lain hilang tumpuan seketika pada kerja dan sebagainya. Justeru ia adalah gangguan.

Kerana sorang yang hensem tuh sendiri adalah gangguan, jadi apa saja berkaitan beliau adalah gangguan demi gangguan. Adalah tidak wajar menjadi gangguan kepada pihak lain, terutama jika mendatangkan kemudaratan seperti kelajuan denyut jantung atau kecepatan perpeluhan di dahi dan sebagainya.

Tapi, bila sorang yang tak dikategorikan hensem, bermaksud sekadar sorang yang biasa-biasa saja, mungkin sedikit gondol, atau rambutnya digayakan dengan style kelepet  rapat ke dahi, atau mungkin cara berpakaiannya biasa-biasa takde nak skema atau keparat korporat sangat, tersenyum, seulas senyum yang manis, ia adalah, sweet.

Sweet yang mana, ia akan menyebabkan dahi yang berkerut dek pening dengan kerenah orang-orang tertentu, hilang seketika.

Jadi, senyuman yang manis tak semestinya datang dari sorang yang lawa, atau hensem. Tapi memang adalah rare datang dari sorang yang lawa, atau hensem.

Wheee~~~~




P/S: This particular person neh, sweet gle dia punya senyum. Seyes. 1st time terkagum tengok senyum yang manis.

Tiada ulasan: