Sabtu, 28 Mac 2015

Baby

I just got a baby~! ^^

Omeyyyy angattttttttt......!!

Just la sangat kan, dah agak-agak separuh perjalanan jugak la pantang aku ni. Kelantanese pantang 40 hari je tapi ada la sesetengah benda yang kena pantang 100hari sume bagai tuh contohnya AIS.

Haaa... di tetengah kemarau ni ais tak boleh minum ok. Nasib la aku memang dah minum ais hari-hari selama ni jadi takde la nak gian sangat ke apa, boleh jela buat-buat bodoh tengok orang lain teguk teh o ais la, air oren la, sirap bandung la, sambil aku menyedut milo suam di tetengah merlip kemarau melampau Mac dan membayangkan aku sedang menyisip nescape ais. Tsk~

Menu pantang yang aku masih boleh gagah bertahan, pagi-pagi nasik bungkus lauk daging bakar ke, ayam bakar ke, ikan selar bakar ke. Takde nak kuah-kuah la, masuk 20 hari baru boleh kuah gulai sikit, tu pun sikitttt je. Tengahari nasik lagi dengan ikan selar bakar/goreng, dengan sayur air. Minum petang sila minum milo lagi dengan biskut kering. Malam pon sama je.

Dah seminggu eh tiba-tiba tekak aku boleh terima sup belut (selama ni aku tak mampu kot menerima rasa sup belut, yang goreng boleh la), justeru berubah sikit la, malam-malam kalau abang aku ada maka boleh la mengada mintak sup belut.

Yang menyakitkan hati bukan la pantang makan itu ini, tapi bila dipersoalkan kenapa fully breastfeed je baby. Paling geram bila jururawat yang mai melawat sambil cek itu ini sikit-sikit pon sebok suruh bagi susu formula jugak. Uuuh kemain la kat klinik kome cakap menyokong penyusuan penuh la itu ini sume kannn.

Dan otomatik aku teringat ayat sorang kawan ni, ko pikir ko sayang anak aku lebih dari aku sendirik??

Oh ya ayat tersebut dalam bahasa omputih, aku lupa la susunan grammar yang betul kan lalu aku alihbahasa la sikit, mohon izin laluan ye empunya statement. ^^






P/S: Saya ada perasaan bahawasanya budak kecik ni mungkin akan lebih rapat dengan ayahnya. E eh saya nak gunapakai ayat orang lagi, saya yang membawak budak kecik tersebut ke hulu hilir hatta ke tandas bagai berbulan-bulan bila keluar ikut muka orang lain ye, nasib baik ada yang macam saya.

P/S/S: Omeyyyy angatttttt!!

Tiada ulasan: