Ahad, 29 Mac 2015

Urat

Lama-lama dulu, aku penah terbaca bahawasanya lebih kurang 6000 urat putus semasa proses melahirkan.

Jadi soalan aku ialah, adakah deria rasa atau selera berkaitan dengan urat?

Sebabnya, selera makan aku macamkan pelik je. Selama ni aku adalah orang yang takkan boleh minum milo kosong, walau sepekat mana milo tuh. Nak jugak kena taruk gula sesudu.

Tapi sepanjang pantang aku minum milo kosong, siap tak pekat mana lagi, dan siap boleh rasa milo tuh masih manis. Oh ya, aku tak mengenal gula sepanjang pantang ni, cuma hari tu lah masa mak aku buatkan kopi je aku minum minuman bergula.

Dan, aku tak makan sayur kecuali sayur kangkung. Bagaimanapun kangkung kan tak boleh makan sebab sejuk dan angin, maka mak aku masak sayur sawi yang beliau tanam.

Dan aku boleh makan dengan sedapnya. Uh, walhal aku adalah tak suka sayur tersebut.

Justeru, apakah salah satu dari 6000 urat tersebut adalah urat deria rasa...?





P/S: Bila anda tidur saya pon tidur~! Wheeeee~Urat

Tiada ulasan: