Rabu, 23 Jun 2021

Kepochi

Antara masalah utama aku ialah, seorang yang kepochi. Atau, sangat gemar melibatkan diri dengan masalah atau Hal orang lain.

Meski ada masanya aku dapat membantu memudahcara atau menyelesaikan sedikit masalah, jujurnya ia bukanlah sikap yang baik.

Banyak hal buruk yang berlaku akibat dari sikap yang satu ini.

Dan walau sekuat mana aku mencuba menahan diri, ada waktunya aku masih tetap terbabas menjerumuskan diri dalam hal mereka yang lain.

Hari ini, seseorang yang aku kenali sedang berada dalam situasi yang terlihat sukar untuk dia, sebaliknya jalan-jalan keluar ternampak-nampak di mata aku.

Maka terasa membuak-buak ingin mencadangkan sesuatu.

Tidak perlu, bukan?





----------




Mungkin sudah masanya untuk berhenti hidup sebagai seorang mazeedah.

Tiada ulasan: