Selasa, 22 Jun 2021

Motivator VS Penasihat Semberono

Kata sorang teman, aku layak jadi seorang motivator. Atau seorang penasihat.

Ayat ini jujurnya buat aku tertawa.

Kawan, semua orang mampu berkata-kata. Kerana lidah itu lemah gemalai sifatnya. Dan jemari meski bersendi dan bertulang, tetapi masih juga tangkas memetik aksara membentuk bicara indah berbunga hingga kau hanyut sendiri.

Aku kira ini bukan kali pertama aku bercerita tentang teori Tingkap Johari. Dari empat tingkap, pandangan kau hanya tertumpu kepada dua di hadapan, sedang kau tidak mungkin dapat melihat dari dua lagi di belakang.

Lalu aku hanya bertindak selaku cermin pandang belakang.



-----------




Memberi pandangan itu mudah, kawan.

Menggunakannya, tidak semudah itu.

Begitulah.

1 ulasan:

Lean Sabli berkata...

aku suka bila ang berkata2..susunan ayatnya menarik!