Jumaat, 23 September 2022

Siri Aisyah : My Favourite Toys

Teacher Mahesh - ini guru Bahasa Inggeris serta guru kelas Aisyah merangkap guru kegemarannya.

Setiap minggu sekurang-kurangnya Aisyah akan membuat satu kad untuk guru ini, dan aku bersyukur beliau tidak berasa menyampah dengan hal ini.

Semalam, Aisyah balik dari sekolah dengan agak gembira. Katanya dia belajar tentang 'my favourite toys' dan seterusnya mereka diminta melukis permainan tersebut.

"Aisyah lukis remote control," ceritanya.

Aku jungkit kening. Apa kaitannya dengan topik permainan kegemaran saya?

"Dengan kereta." Sambungnya.

"Favourite toys Aisyah remote control car ke?" Aku menyoal, agak kurang percaya.

"Ya! Aisyah kan ada kereta remote control yang ayah beli tu," katanya bersungguh-sungguh.

Aku mengangguk. Jika ayahnya yang belikan, adalah biasa andai ia tidak tersimpan dalam ingatan ibu.

"Aisyah tak sempat warna lagi lukisan tu Teacher Mahesh dah ambil dan tunjuk kat kelas," Aisyah tergelak-gelak sambil bercerita. 

Kali ini aku ikut tersenyum. "Teacher Mahesh cakap apa?"

"Teacher Mahesh cakap, Aisyah memang smart." Aisyah terkekek-kekek. Terlalu seronok hasilnya dipuji guru kegemaran.

Namun tawanya segera mati.

"Smart tu apa ibu?"

Giliran ibu pula terkekek-kekek.




Tiada ulasan: