Selasa, 14 Januari 2014

Kerananya Kalendar

Kalendar 2014


Kerananya kalendar 2014, aku terikat kontrak memasak selama seminggu.

Kekejaman oleh budak-budak rumah aku.

Kalendar nih adalah penting untuk aku sebab aku keje jadual ber-shift. Justeru untuk mengelakkan kekeliruan shift elokla kiranya ditampal di pintu gobok supaya tiap-tiap hari aku merenung jadual demi tak berlakunya sebarang perkara tak diingini seperti terlambat dan seumpamanya.

Tiap-tiap tahun aku amik kalendar ni kat mamak Pelita kat Bangsar, tapi tahun ni tak sempat pegi. Dan kebetulannya awal bulan arituh aku balik kampung.

Selaku hosmet yang bertimbangrasa katanya, maka deme ni pon pi la sana dan amikkan kalendar untuk aku. Justeru sebagai membalas susah-payah(?) deme aku kena la masak selama seminggu. Dan kejamnya kangkudang tidak dibenarkan berada dalam menu.

Apakah ini sume......tsk~

Uh-oh, macam tak kejam sangat  arahan kan. Yer, untuk yang terer masak kacang jehla, malangnya aku neh cuma terer masak kangkudang jeh.

Kalendar punya pasal, seminggu pon seminggu lahhhh~

Timekasih ada internet & orang-orang yang suka kongsi resepi. Lalalala~


Bawal 3 Rasa~ adaptasi resepi asal~




P/S: Boleh tahan la rupa ikan tuh...pestaim goreng tak tercabut kepala, kekeke~



2 ulasan:

d0tbl0gsp0td0tk0m berkata...

huhuh..... ok la tu... ikan 3 rasa.... ada juga rasa.... jangan buat resepi "ikan tak de rasa"... huhuh

selamat memasak....

nmEsfie berkata...

Ikan tade rasa pon mcm sedap bunyiknya... ^^