Selasa, 28 Januari 2014

Instinct

Sesetengah orang dikurniakan sejenis 6th sense yang kuat untuk merasa apa yang bakal berlaku. 

Macam best bunyiknya.

Tapi, kesahnya, sebenarnya tade la best mana pon. 

Kenapa lebih baik tatau apa bakal terjadi pada masa depan ada beberapa sebab utama.

Pertama, secara logiknya, unsur-unsur kejutan akan hilang. Yang mana, andai hidup dan kehidupan umpama novel zamankini - yang sebelum start baca dah tau apa konflik, sape watak utama, cemana watak jahat dimatikan, dan apa sudahnya sebuah cerita tu - maka hilangla nilai-nilai kesusasteraan sekeping nyawa.

Bak perumpamaan peberet aku - apalah nilai sebuah taman andai sume bunganya ungu.

Kedua, keinginan untuk ubah cara hidup kepada yang lebih baik takkan ada. Atas alasan, untuk apa usaha andai kesudahannya dah ada di depan mata.


#################################################


Peribadinya aku tak bape sukakan unsur-unsur kejutan, tapi ironinya adakala aku harapkan sesekali instinct aku jadik kenyataan. Kekekeke~






P/S: Permohonan cuti next month rejected. Dan cuti next-next month plak, blom ada keputusan. Boss, next-next month tu adik gua kawen. Gua selaku wedding planner tak bertauliah mohon pemahaman untuk bagi kelulusan. Masehhhh... 

Tiada ulasan: