Selasa, 21 Januari 2014

Obvious

Pekerjaan sehari-hari yang tak mementingkan/memerlukan bahasa tubuh adakalanya mendatangkan ketidakuntungan dalam kehidupan seharian.

Bekerja tanpa berdepan/bertemu muka dengan pelanggan ternyata memupuk satu perilaku bawah sedar, iaitu membega-begakan wajah semaksima yang dapat tatkala ketidakpuasan tuh menyapa.

Sedang kebolehan mengekalkan ekspresi tanpa rasa aka pokerface aka expressionless adalah satu kelebihan demi tak dipermudahkan oleh golonganyang bijak mengambil kesempatan serta demi mengekalkan kerahsiaan yang wajar disembunyikan.



##################################


Justeru, tatkala si prankster nan licik meneka dalam samar dan si lurus bendul terperangkap tanpa sedar lalu terkial-kial cuba melepaskan diri umpama si keli menggeliat dalam air yang cetek, aku selaku si pemerhati cuma mampu menahan gelak supaya tak terlepas bebas.

Situasi di mana si lurus bendul dengan sepenuh hati membuat penafian sedang dalam masa yang sama bahasa tubuh jelas memberikan jawapan yang bertentangan, adalah kelakar.




P/S: Kelakar pada yang melihat, bukan yang merasa. But well, cik si lurus bendul, saya dah lama tau. Anda je yang tak perasan. Keke~

Tiada ulasan: