Selasa, 9 Ogos 2016

Beliau Semanis Gula-Gula

Ehh mintak maaf tajuk inspirasi drama Melayu sikit. Hahaha~

Kisahnya pendek saja.

Pagi-pagi tadi salah sorang bos dah pesan siap-siap, petang nanti jangan balik dulu, tolong siapkan ada satu laporan nih.

Jadi aku pun hantarlah satu pesan ringkas SMS berbayar kepada encik beliau.

Kadang-kadang aku suka juga mengacau encik beliau dengan mesej berunsur mengada-ngada dan menggedik-gedik. Kebetulan tadi memang mood manja-manja macam kucing Parsi.

"Sayang... I kena balik lewat hari ni, bos mintak tolong siapkan report.."

Macam tuh lah lebih kurang.

Selalunya encik beliau ni balas pendek je, biasanya "K" saja. Titik takde, dot pon takde. Memang macam tu saja balasannya setiap kali.

Tapi hari ni, agak terkejut bila terima balasan dari beliau.

"*smiley*smiley*good luck baby*smiley*smiley"

Wahhhhhh.... dan-dan ada satu suntikan semangat nak siapkan keje. Senyum sampai ke telinga lah aku....

Balik memang lewat lah. Dah sampai rumah aku mula lah usik-usik.

Panggil lah macam tadi, kata aku.

Mana boleh. Dah simpan dalam guni, katanya.

Jual mahal pulak dia....

Encik beliau kesayangan aku ni memang jenis yang tak banyak cakap, lepas tu nak ber-pet name bagai tuh memang jauh panggang dari api lah. Siap awal-awal kawen dulu dipanggilnya hoi-eh saja kat aku.

Balas mesej pun kadang-kadang macam marah saja, walhal memang jenis yang tak reti nak luahkan dalam ayat panjang-panjang.

Justeru bila dapat mesej macam tadi memang jadi energy booster lah. Hahaha~





P/S: Masih tersengeh macamkan kerang busuk sambil menaip. Hahahaha~

Tiada ulasan: