Selasa, 24 Mei 2011

Newbie Again~

Hari first jawab aka coaching.

Yang mana selalunya aku hanya tumpang dengar cara senior-senior deal ngan customer manakala aku sesekali mencatit apa yang patut, dan kadang-kadang tersengguk menahan ngantuk, kali ni sebaliknya, senior plak yang monitor cara aku deal ngan customer.

Soft skill untuk bercakap bukan satu issue, malangnya aku blom cukup maklum berkenaan produk dan tangan masih badi dengan sistem lama. Lidah pon kadang ada gak tersasul sukahati.

Sikit-sikit pandang senior, sikit-sikit tunggu respon senior, sikit-sikit jeling senior, sampai senior naik bengang. Justeru boleh tahan jugak la menahan telinga kena tegur ngan senior tadi.

Sape suh tak study kat rumah pastu duk layan Lelaki Berlari tak sudah kan.

Huh, dulu aku yang jadik senior. Memonitor, dan bak bawak kete motor jugak, kadang ke kanan, kadang ke kiri. Kadang tersekat dalam jam, kadang smooth je perjalanan.

Dulu pun bukan la selesa sangat, tak la smooth mana, cuma sekarang neh kembali jadik newbie. Yang mana kena la matchkan diri dengan apa je situasi.

Dan sape kata ada pengalaman sesorang tuh boleh relax adanya?

Oh ya, tadi dapat customer ala-ala banyak cekadak. Mementang banyak duit. Dan tah nape, aku willing je nak dengar dia membebel. Tah tetibe je rindukan situasi tuh. Keke~


P/S : Saya budak baru belajar, kalau salah tolong betulkan~

Tiada ulasan: