Selasa, 10 Mei 2011

Rindu Mereka Itu - SPASIANs dll~

Hampir genap setahun habis blaja. Tarikh ni tahun lepas, aku ngan member lain tengah bertungkus lumus study untuk paper untuk final sem. Tengah menikmati hari-hari last selaku student dan hari-hari terakhir untuk sesama lalui.

Hari graduasi bukanlah saat yang bebetul sesuai untuk spend sesama memandangkan memasing ngan family. Dan, adat pertemuan mesti la ada saat perpisahannya.

Antara aku ngah kekawan terutamanya cosmate masa tuh, takde sorang pon aku sempat ucapkan babai secara formal. Sumenya secara kebetulan. Dan memang ada segelintir yang langsung tak sempat jumpa untuk kali penghabisan.

Jujurnya, memang takde rasa ralat walopon tak sempat habiskan masa-masa terakhir ngan dorang.

Sebab masa tuh, minda masih menganggap kitorang hanya bercuti panjang dan akan ketemu semula usai percutian. Fikiran yang gagal menerima bahawasanya takkan mungkin lagi untuk ulang semula semua masa yang dah lama berlalu.

Dan akhir-akhir neh, semacam baru tersedar.

Sedar yang aku dah mula rindukan dorang.

Beberapa orang yang kini dalam proses bergelar ustaz dan ustazah. Beberapa orang yang masih gigih memantapkan diri dengan ilmu. Beberapa yang lain yang dah tamatkan zaman bujang dan bakal bergelar ibu dan ayah. Beberapa orang yang dah mula mencipta kerjaya.

SPASIANs. Seyes, saya rindukan korang sume.

Kisah kat Teluk Kemang, dari bersihkan pesisir pantai, jenjalan kutip derma ngan burung jenjang, sampai la naik Banana Boat.

FireDrill yang real kononnya, ngan sape tah menjerit 'API~ API' ngan machonya dengan uniform merah-hitam.

Main agak-agak tinggi pokok kat Rimba Ilmu.

Main posing-posing dalam DK. Siap wat ombak-ombak wave. Siap ada sesi karoake sebelum presentation kelas Waste. Release tension katanya. =)

Dinner yang macam-macam ulah. Oh ya, dengan pemuzik dan penyanyi yang sebok tundukkan muka. Posing sampai nyaris pitam sepanjang dinner.

Dan tiga bulan lepas tuh, kita jumpa lagi, di DTC. Dengan jubah konvo memasing.
Kali terakhir kita ketemu, tu la masanya.

Mungkin ke kita sume neh akan jumpa lagi?

Oh ya, frame korang lengkap ngan nick memasing tuh, sehat lagi ke? Aku punya kat kampung, selamat lagi rasanya, haha.



Gambar korang sume. Muda-muda lagik masa neh kan? Keke. Aku la photographernya, ingat tak betapa gigih aku panjat kusi masa tuh?


P/S : Bogoshipda~

4 ulasan:

Zulkornain Ahmad berkata...

frame yg tu masih sehat..terpampang gmbr aku & wife.=) tq to all

nmEsfie berkata...

waaa...memandangkan kecik & comel, leh la ko bawak gi memana kan~ hehe

Unknown berkata...

mazeed..xtau pon ade blog!insyaAllah xde ucapan byebye tu maknenye kite semua berpeluang jmpe lg:-)

nmEsfie berkata...

pahh....
blog dulu lagik bnyk sal kita...keke