Selasa, 3 Januari 2012

Awkward

Hanya colleagues, tapi ended up dengan sama-sama kekok antara satu sama lain.

Alkisahnya cuma salah paham dan ego.

Kalo berdasarkan sifir dan kiraan logik ikut kamus aku, aku memang failed untuk rapat dengan orang yang lahir pada bulan yang sama dengan aku. Kalaupun rapat, hanya sebelah pihak akan terasa selesa, lagi satu hanya akan rasa terpaksa.

Dan keakraban yang terlihat erat tuh akan berakhir dengan renggang. Kalo berdasarkan sejarah, ia takkan putus. Hanya akan renggang teroleng-oleng bak telur di hujung tanduk.

Satu masa lepas sumenya dah pulih, ataupun, isu yang kononnya timbul, mula dilupakan, kitorang akan boleh baik semula.

Berapa lama masa tuh, hanya masa yang menentukan.

Satu masa dulu zaman kekecik aku penah anggap neh semacam satu sumpahan, yang mana penah buat aku sangat takut berkawan. Kalo nak pikir singkat memang ala-ala sumpahan Sang Kelembai la. Rapat, renggang, dan ended up dengan bermusuh, atau saling buat tak kenal. Tanpa ada sebab kukuh.

Cuma bila dah makin kenal macam-macam telatah dan ulah, meskipun sejarah terus berulang, berdepan je la. Larikan diri dari keadaan bukan satu-satunya cara.

Lagipun, frenship - sapa kata mampu bertahan sampai bila-bila?

Macam kutub. Berhampar ais. Tapi hanya satu lubang kecik di lapisan ozon mampu cairkan ais nan tebal sejak bertahun-tahun, sikit demi sikit.

So, frenship, relationship, atau apa saja. Hargai masa ia masih ada, cuma tang letakkan harapan, cukup la berpada-pada.



P/S: Tragic.

Tiada ulasan: