Sabtu, 14 Januari 2012

Bangla je Keje on Sunday

Nih bukan issue baru. Tapi lately sama ada aku memang terperasan sorang atau memang makin banyak post-post ala-ala ayat di atas bergelimpangan.

Frankly, aku menyampah dengan ayat tuh.

Kalo nak kira, boleh je ignore. Mulut orang, kalo nak bercakap mana nak ada tapis-tapisnya.

But then, aku keje pada hari Ahad.
Adakah aku bangla?
Btw, seyes, apa masalah kalo keje hari Ahad?

Dan, apa makna perkataan 'bangla' di situ? Disamakan dengan 'kuli' atau bebetul orang berasal dari Bangladesh?

Kalo korang keje Mon-Fri, balik awal atau break lama pada setiap Jumaat dan bercuti di hujung minggu. Jadi?

Adakah keji mereka yang bekerja pada hari Ahad?

Go & say this to people at Kelantan, Terengganu & Kedah. Sana hari bekerja adalah AHAD - Khamis.

I just dont get it. Someone come & enlighten me pls.
I dont give a damn dengan macam-macam status di memana laman sosial since to sume so called hak individu.

Somehow kerana aku boleh membaca maka sesekali terasa senak anak mata dengan status tade moral.

What if sume klinik hanya buka pada 0845 - 1745 Mon - Fri dan tetibe ada eksiden on Sunday.
Masa tuh baru akan cakap - nasib baik doktor keje tak kira hari!


P/S: Girly giler entry. Tapi seyesly, aku pissed off.

Tiada ulasan: