Rabu, 25 April 2012

Satu Minggu

Hampir [atau mungkin sudah] mencecah suku abad usia.

Baru saja tamatkan 'sesi selamat' belajar. Dan sedang cuba bertatih meneroka hidup sebenar - bekerja dan menyara diri sendiri. Jauh dari keluarga, dan tatau apa di depan yang sedang menunggu.

Melangkah setapak demi setapak menyusun hidup, dari seswaikan diri dengan alam pekerjaan yang pastinya berbeza hampir 360 darjah dari kehidupan belajar, bakal temui colleagues yang belum pasti tergolong dalam bff [besfren forever katanya] atau ffb [fren for benefit pastinya], dan kena pulak berkongsi hidup dengan dorang yang baru kali pertama ditemui sepanjang hayat, andai hidup menyewa [yang mana memang pasti perlu tatkala keje bukan di sebelah rumah mak ayah].

Sume neh adalah step yang hampir sume orang akan lalui. Rencah hidup kot. Justeru, nak atau tak, sudi atau benci, pilihan yang ada hanyala menerima apa adanya.

Mungkin sumenya akan berjalan lancar, mungkin ada sopak di mana-mana.

Tapi, judging everything dalam masa hanya satu minggu is a bit too much.

Dear anda yang sedang mengganggu pikiran beta neh,
Seyesly beta tak kesah apa pilihan hidup anda, rasa nak duk dengan famili [orang lain pon nak tapi dah dapat keje jauh melangit dari kampung maka apa kesahnya nak duk ngan famili lagik], terserah la.

Tapi tatkala keputusan anda tuh memberi kesan kepada persekitaran yang mana dengan malangnya beta salah sorang yang terbabit, secara tak langsung anda dah menyusahkan plot hidup orang lain.

Beta baru je nak bernafas penuh kesyukuran atas muka bumi bertuah neh, tapi terseret lagi dengan sesi paling beta tak selesa.

Dear anda,
Seyesly, nextaim jangan buat camneh kat orang lain, boleh?



P/S: Bila la beta boleh bernafas dengan penuh kelegaan tanpa perlu pikirkan isu sesi interview yang sungguh stressful neh~

Tiada ulasan: