Isnin, 14 Julai 2014

KAMI by AUJINZ & the GANG : A Review

KAMI 


Pergh, selepas berbulan komik ni dalam genggaman dan tatau la empunya buku dah buat cetakan kedua ke belom, baru nak buat review ye.

(Well, sape suruh komik sampai sari sebelum tarikh nikah kan wahaha)

KAMI adalah kolaborasi 3 pelukis (?), yang mana aku hanya kenal blog inche Aujinz saje. Bagaimanapon tarikan KAMI cukup kuat untuk tak ditempah sampaikan gamble beli walaupon tak penah menjengah ke blog dua lagi pelukis.

Part 1, oleh Aujinz sendiri, tak payah dipertikaikan lagi, sebab aku dah biasa dengan karya beliau maka mudah je hadam. Tapi nilai tambah yang ada ialah memori zaman kecik. Justeru setiap muka Part 1 sikit sebanyak membangkitkan kenangan nakal-dajal zaman kecik.

Paling kelakar tang mandi lelama main kapal selam bagai, oh itu peberet si Arjuna. Cuma Arjuna advance sikit, dalam kolam ikan, bukan tempayan air.

Part 2, not bad.

Cuma setiap karya semacam ada cerita tersirat yang tak terungkai.

Mungkin tukang pengkarya sorang yang sukar opened up pada sekitar...?

Part 3, err... susah hadam.

Terutama tang lawak fizik berlari kelilingi bumi 3 kali dalam posisi beku. Err... aku macam baca Dragon Ball. Cuma, aku suka Dragon Ball, tapi bukan part 3.

Kesimpulannya, sila expect nama ni akan muncul lagi andai anda keluarkan buku ketiga inche Aujinz.




P/S: Sekian, review tulus iklas dari saya. Samat pose~!

Tiada ulasan: