Sabtu, 18 Jun 2022

Cubaan Fokus - Dua Minggu

Kira-kira dua minggu aku cuba untuk fokus. 

Meski agak ke Laut Andaman juga fokus itu dek Aisyah yang positif Covid-19 minggu lepas, tapi keadaannya yang semakin baik sekurang-kurangnya tidaklah benar-benar menghambat cubaan fokus secara total.

Selepas dua minggu ini aku perlahan-lahan mulai melihat hasilnya - sama ada yang baik atau yang kurang baik. Cuma untuk sebuah pekerjaan, aku memilih untuk memberi lebih perhatian kepada kebaikannya terlebih dahulu. Yang kurang baik itu tentu saja boleh dijadikan sempadan.


----


Julai akan tiba kurang dua minggu lagi. Aku harap apabila Julai tiba nanti aku sudah mula boleh bertatih semula.

Berlari tidak ada dalam angan-angan buat masa sekarang. Aku lebih cenderung untuk menapak langkah demi langkah. Selepas bertahun-tahun mengejar KPI dalam dunia kerja, kali ini sudah tidak seperti dahulu.

Selain duit, aku sudah punya matlamat lain setiap hari. Meski prestasi masih dalam senarai, tetapi kali ini aku tidak akan mengorbankan kesihatan seperti yang pernah aku lakukan suatu ketika. 

Di usia yang bakal mencecah 40 dalam beberapa tahun lagi ini, aku mahu sederhana sahaja. Bukanlah bermaksud aku ketepikan passion dan bekerja asal boleh sahaja, tetapi tidak perlulah segila dahulu.



----



Cuma, aku tentu sahaja masih orang yang sama. Hanya kerana aku mahu cenderung ke arah introvert sedikit tidak bererti aku boleh dipandang enteng. 

Tiada ulasan: