Sabtu, 24 Mac 2012

It's a Whee Hee~~~~~

Bulan depan genap la setahun aku tinggalkan company lama. Tempat pertama yang officialnya menggaji aku selaku pekerja, belajar macam-macam perkara yang membentuk aku yang sekarang.

Cuma, detik-detik terakhir kat situ aku diuji dengan 'gurauan P&C', lalu waktu memulakan kerja baru di tempat sekarang, aku janji ngan diri sendiri takkan terkena lagi dengan gurauan semacam tuh.

Dan.... surat P&C yang aku terima dua tiga hari lepas ternyata cukup mengujakan.

Walopon ayat surat tuh sungguh panjang & complicated yang memerlukan sorang semacam aku amik masa beberapa lama untuk mengahdam erti surat tuh, tapi kesimpulannya, ia adalah sesuatu yang sume yang bergelar pekerja suka - bonus.

Seyes, aku memang jakun pasal neh, sebab neh adalah kali pertama aku dapat. Justeru tahap keterujaan aku sungguh la melampau. Nak-nak plak ia sungguh di luar jangkaan.

Surat tuh aku bukak sejurus sebelum balik, dan dagu nyaris jatuh ke dada dek ternganga. Dengan perasaan penuh tekejut tahap cipan aku segera simpan & terus balik bertemankan Cik Tenuk.

Sepanjang perjalanan aku cam pepatung yang berterbangan. Dan untuk kali pertama, rasa cam nak nangeh cam gadis-gadis ayu bila terharu. Dan-dan tuh jugak aku rasa aku memahami perasaan pengantin pompuan bila diijabkabulkan. Ufff... sungguh syahdu perasaan tuh rupanya. Antara nak gelak & ketawa terbahak-bahak tapi tak mampu sebab terlalu mengujakan sampai nak memgalir air mata. Sungguh complicated.

Dalam waktu yang sama sume jerih payah seksa jiwa raga selama soploh bulan neh aku terabaikan sekejap. Huh, dah macam perasaan sorang mak yang baru melahirkan anak & terlupakan sume loya-loya & seksa-meksa sepanjang kandungkan babynya.



*Walopon aku dah menulis berjela, aku masih rasa aku sedang speechless.


P/S: Tak banyak mana, tapi untuk sorang yang hanya punya Cik Tenuk ia nilai yang punya makna yang besar.
Alhamdulillah~ Whee hee~~

Tiada ulasan: