Khamis, 3 Mac 2011

Star Award 2~

Hari biasa yang istimewa untuk saya - hari penyampaian award.

Takde dapat pape sangat, cuma dapat sijil, dan allowance. Tapi tobat, saya sungguh nervous. Terasa menggigil dalam auditorium yang tak sebesar mana tuh. Dan terasa sangat kecik bila nak dibandingkan ngan orang-orang lain.

Majlis yang ringkas dan pantas, kurang sejam setengah. Ada 7 award dengan 17 pemenang. Majlis cam biasa, fully English, dan tah tetibe jugak saya tetibe sangat la risau dan berharap jangan la ada sesape ajak saya berbual. Orang sebelah menegur pun saya tayang gigi saja. Risau melampau, terasa cam salah masuk dewan pulak.

Tapi alhamdulillah, saya dah selamat dapat pun awardnya. Siap ada caption pasal saya sebelum nama diumumkan. Wah, kelakar pulak bila saya diexplain dengan agak exaggerate.

Saya dikatanya a person yang think out of box.

Hoh, tobat bebudak bertiga tuh pakat gelak bila tau.

Nerdy yang comel.
Mentholyn yang manja.
Icy yang misteri kadang kala.

Oh. Sampai sudah saya masih berpikir adakah saya memang layak untuk dapat award tuh. Sampai sekarang masih tade jawapan. Cuma wat masa neh, saya tamo pikir banyak.

Saya dimaklumkan award tuh 3 bulan sekali. Jadi, demi allowance yang berganda, saya nak lagi boley? Cepat sikit duit saya ramai. Keke~

Mampu ke? Keke~ Berangan je. Saya dapat pun kebetulan dan memang rezeki sungguh.

Apa pun, setelah 8 bulan bekerja, finally mak saya merestui pilihan saya. Susah sungguh untuk hilangkan risau beliau. Mementang la saya neh baran yang amat, ironinya, saya memilih kerja yang sangat memerlukan kesabaran.

Hoh. Kerja macam biasa.


P/S : Dalam proses memerhatikan keadaan sebelum publickan semula blog.

Tiada ulasan: