Khamis, 27 Disember 2012

2 Good News

Musim appraisal.

Lepas sorang, sorang dipanggil Group Leader(GL) memasing untuk dikomen pasal appraisal. Termasuk la aku.

Alhamdulillah scorecard aku boleh tahan cantik la. Tinggi sikit dari atas pagar.

Btw appraisal neh biasala, yang akan menentukan bonus tahun depan, insyaAllah kalau ada rezeki, memintak murah la rezeki. Aku suka bab-bab pertambahan angka dalam akaun neh. Whee~~

Jadik, turn aku tak ambik masa yang lama sangat sebab alhamdulillah kebanyakan elemen aku meet percentage yang minimum. Justeru selamat la sikit GL aku dari komen bebanyak.

Yey saya budak baik. Lalalalala~ Haha.

The other good news is, finally, my mum said yes for my trip next year.

Walopon mak aku maklum aku sangat la suka berjalan sana sini, tapi beliau kurang berkenan dengan hobi aku yang satu tuh.

Alasan beliau? Heh, kononnya tuh salah satu punca kenapa aku masih blom ikut jejak Arjuna.

Daa. Arjuna & me is sooooo different you cant compared us to each other, I love money more so I didnt really mind being order around instead of Arjuna who loves freedom more, he rather works by himself instead of work for people.

Baik abaikan aku yang start merapu bila it comes about Arjuna.

Btw, next year aku ada satu trip mission impossible my 1st ever oversea trip. Insya Allah andai takde aral lah.

My mum against it most. Sangat la beliau tak suka. Banyak sangat alasan pepelik dibaginya kenapa aku tak perlu pegi.

Dan aku pon penat nak bagi alasan macam-macam nak pujuk beliau. Dah berbulan aku buat drama ayat pujuk tapi harammmm nak jalan.

Tapi kali neh, all the sudden, mak aku cakap, "Pegi lah. Jaga diri leklok. Sementara masih sihat tubuh badan."

I was surprised.

She never changed her mind. Or her decision. Once no is forever no. Tatau cemana beliau boleh tukar pikiran kali nih.

Rasa macam sebeban batu tergalas selama neh hilang. Lega seadanya.




P/S: Anehnya perasaan neh. Tapi alhamdulillah sangat. Alhamdulillah..

Tiada ulasan: